| |  |
Geplaatst: Wo Jan 27, 2010 22:13 |
|
|
| Royy |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 18 Dec 2007 |
| Berichten: 2577 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| ford schreef: |
| Neoliberalistisch geleuter. Autorijden wordt duur gemaakt. wou jij zeggen dat NS maar haar open wc's geen vervuiling veroorzaakt? |
Hahaha, jij wou de afbreekbare puur nature vervuiling van poep uit treinen vergelijken met in de lucht pompen van schadelijke gassen en fijnstof door auto's?
| Citaat: |
Nee, natuurlijk niet Immers, mensen kunnen voerdag niet met de trein terwijl ze er wel voro hebben betaald middels hun abt maar geen compensatie krijgen. wow, in een neoliberlaisitsche maatschappij is er blijkbaar geen service meer nodig. |
Je bent nogal gericht op incidenten. De groei van de Britse spoorwegen is prima.
| Daar was jij op tegen. Want een licentie krijg je pas als je aan de regels en eisen voldoet. Anders kan je hem ook niet intrekken. Wie was daar op tegen? Jij toch? Wees eerlijk tegen jezelf. Als we de licentie van NS nu intrekken, wie neemt het dan over? Er is toch geen maatschappij die klaar staat met locs en rijduigen om het zo even over te nemen? |
Waar zeg ik dat dan?
Die locs zitten toch in een aparte BV in Ierland, kan de nieuwe licentiehouder mooi overnemen. Zie je ook bij busvervoer. Werkt prima, er rijden meer bussen en er gaan meer mensen met de bus.
| En ik geef enkel weer hoe foutieve beslissingen in het verleden zeer nadelig en duur kunnen uitpakken. Een privaat bedrijf kan daardoor gewoon omvallen, NS blijkbaar niet. DAT is het probleem. |
Klopt das een probleem. Privatiseren dus. Inclusief netwerk. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Jan 27, 2010 22:28 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 17 Aug 2009 |
| Berichten: 4370 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Hahaha, jij wou de afbreekbare puur nature vervuiling van poep uit treinen |
wat je puur natuur noemt en wat de natuur wel ff afbreekt als ik de kattedrollen in de tuin zie liggen. Niet dus. In jouw redenering behoeft m.i. een cruiseschip dan ook geen opslagtanks te hebben, dan kan zo wel geloosd worden.
| Je bent nogal gericht op incidenten. De groei van de Britse spoorwegen is prima. |
want... Van die engelsen begreep dat overdag meestal onderhoud wordt uitgevoerd. Why?
Waar zeg ik dat dan?
Die locs zitten toch in een aparte BV in Ierland, kan de nieuwe licentiehouder mooi overnemen. Zie je ook bij busvervoer. Werkt prima, er rijden meer bussen en er gaan meer mensen met de bus. |
Omdat die mensen hun auto worden uitgepst middels belastingen. Of ga je nou beweren dat de auto nooit geen melkkoe is geweest maar dat men die wel wil hebben m.n. in Duitsland vanwege de banen?
| Klopt das een probleem. Privatiseren dus. Inclusief netwerk |
Maar dan wel met de mogelijkheid om de exploitatie snel over te kunnen dragen aan een ander wanneer men niet de prestaties haalt die van te voren zijn afgesproken. Wij vinden het toch logisch dat werknemers om diezelfde reden de deur wordt gewezen. ik zie dit niet gebeuren met de NS c.q. Pro-rail. |
|
_________________ Neoliberalisme: if you're not a part of the solution, you're a part of the problem |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jan 28, 2010 9:27 |
|
|
| remko |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 07 Mei 2008 |
| Berichten: 9492 |
| Woonplaats: jakarta |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| ford, betoog jij nu dat (menselijke) uitwerpselen slecht zijn voor de natuur/het milieu? |
|
_________________ Hoeveel verder zakt de pvv nog voor de verkiezingen? |
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 28, 2010 19:17 |
|
|
| Xeno |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 07 Dec 2007 |
| Berichten: 6567 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
_________________ "Fascisme is een sfeer die hangt in een zaal vol linkse mensen" - Godfried Bomans (1913-1971). |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Jan 30, 2010 14:29 |
|
|
| Royy |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 18 Dec 2007 |
| Berichten: 2577 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| ford schreef: |
| wat je puur natuur noemt en wat de natuur wel ff afbreekt als ik de kattedrollen in de tuin zie liggen. Niet dus. In jouw redenering behoeft m.i. een cruiseschip dan ook geen opslagtanks te hebben, dan kan zo wel geloosd worden. |
Pff, t gaat om de vergelijking die je maakte beste vent.
| want... Van die engelsen begreep dat overdag meestal onderhoud wordt uitgevoerd. Why? |
Geen idee. Zal wel geen goeie incentive in het contract voor zitten. Of de spoorwegen halen zo makkelijk hun contract (bv aantal treinen per dag) dat ze het makkelijk overdag kunnen laten doen.
Omdat die mensen hun auto worden uitgepst middels belastingen. Of ga je nou beweren dat de auto nooit geen melkkoe is geweest maar dat men die wel wil hebben m.n. in Duitsland vanwege de banen? |
Ik betwijfel of de kosten van autoverkeer en de belastingen die er op zitten wel tegen elkaar weglopen.
| Maar dan wel met de mogelijkheid om de exploitatie snel over te kunnen dragen aan een ander wanneer men niet de prestaties haalt die van te voren zijn afgesproken. Wij vinden het toch logisch dat werknemers om diezelfde reden de deur wordt gewezen. ik zie dit niet gebeuren met de NS c.q. Pro-rail. |
Is niet nodig. Concurrentie regelt zich wel. Wel moet je altijd een licentiemodel houden. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Jan 30, 2010 15:27 |
|
|
| Cronkel |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 17 Apr 2008 |
| Berichten: 3404 |
| Woonplaats: Wormerveer |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Royy schreef: |
| Cronkel schreef: |
(Ja of je moet na elke rit kunnen checken wat is afgeschreven) |
Dat kan. Je kunt een rittenspecificatie van internet halen als je een persoonsgebonden OV-kaart hebt. Bij de automaat kun je er een uitdraaien voor zowel anoniem als persoonsgebonden. |
Interessant - dat wist ik niet
Ga ik meteen proberen
Kan ik ook terug claimen als er fouten in zitten yihaaaaaa |
|
_________________ "Everyone has a photographic memory… some just don’t have film." |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Jan 31, 2010 10:45 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Royy schreef: |
| Dat kan. Je kunt een rittenspecificatie van internet halen als je een persoonsgebonden OV-kaart hebt. Bij de automaat kun je er een uitdraaien voor zowel anoniem als persoonsgebonden. |
en wat je er weer vergeet bij te vertellen dat als jij een kaart hebt vand e NS, je elke keer je account moet veranderen. Typerend dat OV-chipkaart daar niet op heeft ingespeeld. |
|
_________________ Neoliberalisme: if you're not a part of the solution, you're a part of the problem |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Feb 11, 2010 3:13 |
|
|
| Gps |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 18 Apr 2008 |
| Berichten: 1679 |
| Woonplaats: Amsterdam |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Zoals ik al zei
the fact that I am paranoid does not mean, I anot beeing folowed !
DEN HAAG - De openbaarvervoersbedrijven en Trans Links Systems (TLS), de producent van de ov-chipkaart, gaan werken aan een nog veiliger chip. Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) heeft dit woensdag laten weten aan de Tweede Kamer.
http://www.nu.nl/politiek/2181803/ov-branche-werkt-veiliger-chip.html
Ik las dus twee jaar terug dat, er betere chips waren die niet gebruikt werden.
Nu gaan ze dat dus toch doen ?
Weer een zooitje geld verspilt ! |
|
_________________ Computer games don't affect kids, I mean if pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Freedom go to Hell http://www.youtube.com/watch?v=JW6PRABq4HM |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Feb 11, 2010 6:56 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ik las dus twee jaar terug dat, er betere chips waren die niet gebruikt werden.
Nu gaan ze dat dus toch doen ?
Weer een zooitje geld verspilt ! |
3 oorzaken aan te wijzen:
A. geen concurrentie
B. men wordt niet meer afgerekend op prestasties
C. men probeert hier steeds het wiel opnieuw uit te vinden |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 11, 2010 14:30 |
|
|
| veth |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 22 Apr 2008 |
| Berichten: 3494 |
| Woonplaats: Amsterdam-Holland |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Wordt de ritprijs weer duurder.............. |
|
_________________ Where today...where tomorrow FORTIS! |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 24, 2010 17:45 |
|
|
| Simon Korhoen |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 14 Jan 2009 |
| Berichten: 243 |
| Woonplaats: Holland |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| veth schreef: |
| Wordt de ritprijs weer duurder.............. |
goeie zaak, het subsidieren van luie donders moet 'ns afgelopen zijn. wil je ergens heen, dan ga je maar lopen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Feb 25, 2010 16:19 |
|
|
| Melchior |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 16 Mei 2008 |
| Berichten: 682 |
| Woonplaats: The Bouquet Residence |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Rover, de belangenorganisatie voor ov-reizigers, had al vaker bezwaar tegen de invoer van de ov-chipkaart. Nu dat het kabinet Balkenende IV is gevallen meent Rover dat het afschaffen van de strippenkaart in nieuwe gebieden een controversieel thema is, ook gelet op een petitie die vorige maand door 35.000 mensen werd ondertekend. Daarom werd nu een brief aan de Tweede Kamercommissie V & W geschreven met het verzoek de strippenkaart voorlopig nog niet te laten verdwijnen. Een demissionair kabinet mag immers geen controversiële besluiten nemen.
Lees verder: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber100224
Interessante ontwikkeling. In Amsterdam zou de strippenkaart in de loop van april helemaal vervallen, mogelijk komt dat op losse schroeven te staan. |
|
_________________ Ik ondersteun het recht van anderen te denken en te vinden wat ze ook maar willen. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Mrt 02, 2010 0:00 |
|
|
| Xeno |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 07 Dec 2007 |
| Berichten: 6567 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Amsterdamse metro veiliger door ov-chipkaart
Door de invoering van de ov-chipkaart is in Amsterdam het aantal geweldsincidenten flink gedaald. Dat zegt het Gemeentelijk Vervoersbedrijf.
Vorig jaar augustus werd de strippenkaart in de Amsterdamse metro afgeschaft. Reizigers kunnen alleen nog naar binnen met de chipkaart. Sindsdien is het aantal ernstige geweldsincidenten met bijna veertig procent gedaald. Dat komt vooral doordat het aantal zwartrijders is gedaald, van veertien naar vier procent.
Waterdicht
Zwartrijders zijn volgens het GVB voor een groot deel verantwoordelijk voor de agressie in het openbaar vervoer. Ze springen over de toegangspoortjes, lopen snel achter andere reizigers aan of trappen het tourniquet in.
Toch is het systeem niet helemaal waterdicht, want vier procent van de reizigers weet zonder vervoersbewijs langs de poortjes te komen. Het GVB denkt dat dat zulke mensen niet tegen te houden zijn.
De verwachting is dat de ov-chipkaart vooral in de trein en metro veel effect kan hebben op de veiligheid. Anders dan bussen of trams kunnen die echt worden afgesloten door poortjes. |
Dit lijkt me toch veel belangrijker dan een paar jammerende reizigers die een dubbeltje meer moeten betalen. |
|
_________________ "Fascisme is een sfeer die hangt in een zaal vol linkse mensen" - Godfried Bomans (1913-1971). |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Mrt 02, 2010 7:10 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Vreemd verhaal als jij je bedenkt dat zwartrijden nog steeds in Amsterdam een fluitje van een cent is. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Mrt 02, 2010 9:37 |
|
|
| Melchior |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 16 Mei 2008 |
| Berichten: 682 |
| Woonplaats: The Bouquet Residence |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Maar dan toeristen en de ov chipcard.
Afgelopen zaterdag op het metrostation A'dam Nieuwmarkt. Ik stapte als enige uit, op het perron sprak mij een zeer verontruste toerist aan met een strippenkaart in zijn hand. Hij vroeg zich af hoe hij dat station kon verlaten. Vorig jaar was hij ook in deze stad en toen had hij geen problemen in de metro met een strippenkaart. Maar nu waren de hekken potdicht en er was ook geen GVB-personeel te bekennen dat hem even kon helpen. Ik heb hem uitgelegd dat het systeem was gewijzigd en aangeraden om vlak achter mij aan te lopen. Als de schuifdeuren nog net achter mij heel even open zijn dan snel er doorheen te glippen. Heb maar niet gevraagd hoe hij op dat metrostation terecht was gekomen, misschien op dezelfde manier.
Dit kan dus niets vermoedende toeristen die het ov chipcard systeem niet kennen tegenwoordig overkomen in de metro. |
|
_________________ Ik ondersteun het recht van anderen te denken en te vinden wat ze ook maar willen. |
|
|
|
K R U I S V U U R Forumindex » VERKEER
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 6 van 11
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11 Volgende
|
|
|
|
|
|