Geplaatst: Za Feb 06, 2010 13:42 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 17 Aug 2009 |
| Berichten: 4370 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Mozart schreef: |
ford
| Citaat: |
| die steken de handel wel uit de mouwen |
Zie je wel, dat handel belangrijk is hier?
En die Chinezen van jou, die hebben nu een prima lopend eigen land, dat met een paar jaar economisch de leider in de wereld wordt.
Eens kijken wat je dan daar weer over te kakelen hebt met je aversie tegen alles, dat vreemd is (wat ons hier nog eens de kop zou kunnen kosten). |
Nogmaals, dat is de aard van het beestje bij die Chinezen. Dat kun je neit zeggen van de gemiddelde Afrikaan die wacht tot de kokosnoot vanzelf naar beneden valt of bij de Corisicaan die een net spant opdat de olijven er vanzelf wel invallen. |
|
_________________ Neoliberalisme: if you're not a part of the solution, you're a part of the problem |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 13:58 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 24 Jun 2008 |
| Berichten: 5747 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Dat maakt de Chnees als mens niet beter als de zogenaamd (en nogal generaliserend) 'Afrikaan'. Ik kan niets met jouw maatstaven. Er zijn andere dingen in de wereld dan mensen, die al dan niet een goede productie-eenheid zijn. Maar ik betwijfel of jij dit kan invoelen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 16:06 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Mozart schreef: |
| Dat maakt de Chnees als mens niet beter als de zogenaamd (en nogal generaliserend) 'Afrikaan'. Ik kan niets met jouw maatstaven. Er zijn andere dingen in de wereld dan mensen, die al dan niet een goede productie-eenheid zijn. Maar ik betwijfel of jij dit kan invoelen. |
Jij wilt blijkbaar niet aanvoelen dat een Chinees meer zelfvoorzienend is dan een Afrikaan en dat we niet allemaal kunnen meevreten uit de overheidsruif. Ik zie gewoon dat per regio de aard van het beestje toch verschilt en dat moet je m.i. rustig benoemen. Kan dat niet, dan verschijnen er types als Janmaat, Wilders etc op het toneel.
Fetis ien blijft dat Aziaten een hardere mentaliteit hebben. Wil je dat soms ook gaan corrigeren? |
|
_________________ Neoliberalisme: if you're not a part of the solution, you're a part of the problem |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 18:06 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nee hoor, maar daarom heb ik (gradueel) liever een Afrikaan dan een Aziaat. Je leest me niet nauwkeurig.
| Kan dat niet, dan verschijnen er types als Janmaat, Wilders etc op het toneel. |
Dat is nou zo triest. Want die zijn pas nodig, als er radicalen in de buurt zijn. En dat hoeft niet zo te zijn met Afrikanen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 9:43 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nee hoor, maar daarom heb ik (gradueel) liever een Afrikaan dan een Aziaat. Je leest me niet nauwkeurig.
|
Ik liever andersom. Jij wilt de feiten niet erkennen en zet daarom maar een roze bril op.
| En dat hoeft niet zo te zijn met Afrikanen |
O nee. Ze waren tegen de kolonisatie van hun landen door de blanke westerlingen die overigens nog oog had voor de arme bevolking, en vervolgens laten ze hun gehele land leegroven door de Chinezen. Als jij dat nog begrijpt..... |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 14:49 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ford
| de feiten niet erkennen |
Juist wél. Maar ik wil niet, dat dit wereldje nog erger wordt als het al is. Jij wél. Je zou het prachtig vinden. Lijkt het...
| laten ze hun gehele land leegroven door de Chinezen. |
Ga nou eerst maar eens wachten wat dat oplevert. Wij met onze neo-koloniale debakel zouden misschien nog wat kunnen leren.
Verder kunnen wij met onze achtergrond niet erg eerlijk oordelen in deze. Dus dat zou iemand anders dan voor ons moeten doen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 16:25 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Juist wél. Maar ik wil niet, dat dit wereldje nog erger wordt als het al is. Jij wél. Je zou het prachtig vinden. Lijkt het...
|
Waaruit blijkt dat ik dat prachtig vind? Ik kijk liever naar de realiteit dan mij bezig te houden met whisfulthinking.
| Ga nou eerst maar eens wachten wat dat oplevert |
Een vlucthelingenstroom naar de westerse landen. Immers, wat ligt dichterbij: Europa of China?
| Wij met onze neo-koloniale debakel zouden misschien nog wat kunnen leren. |
moet Afrika niet wat leren, hoe ze bijvoorbeeld corrupte leiders afzet en de democratie weer herinvoert?
| Verder kunnen wij met onze achtergrond niet erg eerlijk oordelen in deze |
Waarom niet?
| Dus dat zou iemand anders dan voor ons moeten doen. |
Wie dan? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 17:24 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ford
M: Juist wél. Maar ik wil niet, dat dit wereldje nog erger wordt als het al is. Jij wél. Je zou het prachtig vinden. Lijkt het...
F: Waaruit blijkt dat ik dat prachtig vind? Ik kijk liever naar de realiteit dan mij bezig te houden met whisfulthinking. |
Je leest zelfs gewoon andere dingen dan er staat. 'Lijkt' staat er. Niet 'blijkt'. Enorm verschil.
Verder doe je steeds uitlatingen als dat je een 'grausame wereld' voorstaat. Want de Aziaat heb je zo graag, liever dan de Afrikaan, want die is harder en pakt tenminste aan enz. Japanners hadden dat vroeger ook. Ik ken de Chinezen daar en dat zijn soms meer machines dan mensen. Als dát je ideaal is, dan pas wordt het 'blijkt'.
M: Ga nou eerst maar eens wachten wat dat oplevert
F: Een vlucthelingenstroom naar de westerse landen. Immers, wat ligt dichterbij: Europa of China? |
Wat heeft dat er nou mee te maken?
M: Wij met onze neo-koloniale debakel zouden misschien nog wat kunnen leren.
F: moet Afrika niet wat leren, hoe ze bijvoorbeeld corrupte leiders afzet en de democratie weer herinvoert? |
Lees nou eens goed, echt goed, en probeer dan ook te begrijpen. Of moet ik je voeren?
M: Verder kunnen wij met onze achtergrond niet erg eerlijk oordelen in deze
M: Waarom niet? |
We hebben die gasten zelf staan uitbenen vroeger, we hebben ze zelfs gedeporteerd met onze VOC-mentaliteit. We proberen hen soms nóg te onderwerpen (economisch).
Wij zijn niet de landen, die nog veel in te brengen zouden moeten hebben of dienen te oordelen over wat daar gebeurt.
M: Dus dat zou iemand anders dan voor ons moeten doen.
F: Wie dan? |
Russen bijvoorbeeld of Chinezen, Arabieren enz. Geen kolonialisten. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 22:14 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Je leest zelfs gewoon andere dingen dan er staat. 'Lijkt' staat er. Niet 'blijkt'. Enorm verschil. |
Bij werkelijk "blijken" ben je in dit land al te laat.
| Verder doe je steeds uitlatingen als dat je een 'grausame wereld' voorstaat. Want de Aziaat heb je zo graag, liever dan de Afrikaan, want die is harder en pakt tenminste aan enz. Japanners hadden dat vroeger ook. Ik ken de Chinezen daar en dat zijn soms meer machines dan mensen. Als dát je ideaal is, dan pas wordt het 'blijkt' |
Japanners pakken nog steeds aan. Chinezen hebben een keiharde mentaliteit. Maar liever dat nog dan een Afrikaan die meent dat alle hulp wel van boven komt of van de overheid.
Wat heeft dat er nou mee te maken? |
Dach jtij dat de Chinees die zijn grondstoffen uit Afrika haalt net zo lief is als die westerse boeren in Zimbabwe die jaren lang voor hun zwarte personeel goed gezorgd hebben en ook aan hen hebben gedacht (totdat Mugabe doelijke landhervormingen ging invoeren)?
| Lees nou eens goed, echt goed, en probeer dan ook te begrijpen. Of moet ik je voeren? |
Mij voeren?
We hebben die gasten zelf staan uitbenen vroeger, we hebben ze zelfs gedeporteerd met onze VOC-mentaliteit. We proberen hen soms nóg te onderwerpen (economisch).
Wij zijn niet de landen, die nog veel in te brengen zouden moeten hebben of dienen te oordelen over wat daar gebeurt |
Ik voel mij niet verantwoordelijk voor wat er 400 jaar geleden is gebeurd.
| Russen bijvoorbeeld of Chinezen, Arabieren enz. Geen kolonialisten |
Mag ik mij bescheuren? . Denk eens aan Afghanistian. Wat moest Rusland daar? Over d eplanenen van de russe die zij het met het europa zal ik het niet eens willen hebben.. Dacht jij nou werkelijk dat Chinezen nog enig gevoel hebben dat ook de Afrikaan recht heeft op een stukje van de opbrengsten en dat zij oog hebben voor het milieu? Wat gaan de Arabieren doen als de olie op is? Hoe gaan zij in hun inkomen voorzien? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 22:58 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ford
| Bij werkelijk "blijken" ben je in dit land al te laat. |
Dat kan.
| Japanners pakken nog steeds aan. Chinezen hebben een keiharde mentaliteit. Maar liever dat nog dan een Afrikaan die meent dat alle hulp wel van boven komt of van de overheid. |
Kwestie van smaak. Ik heb menselijk gesproken liever de Afrikaan als mens. Maar ik snap je wel.
| Dach jtij dat de Chinees die zijn grondstoffen uit Afrika haalt net zo lief is als die westerse boeren in Zimbabwe die jaren lang voor hun zwarte personeel goed gezorgd hebben en ook aan hen hebben gedacht (totdat Mugabe doelijke landhervormingen ging invoeren)? |
Ik denk, dat de 'westerling' daar ook grondstoffen vandaan haalt.
Vrije markt is 'halen en brengen'. Meer halen, als 'de macht' bij de 'haler' ligt. Meer 'brengen' door de 'haler' als het andersom is.
| Ik voel mij niet verantwoordelijk voor wat er 400 jaar geleden is gebeurd. |
Ik ook niet, maar ga nou niet argumenteren alsof we van niets weten.
| Mag ik mij bescheuren? |
Tuurlijk mag jij je bescheuren. Ik hoop, dat je er niet in blijft.
| Denk eens aan Afghanistian. Wat moest Rusland daar? |
Gebied onder controle brengen, wat lang bezet was door de Britten, dus ze zagen een mogelijkheid iets te doen tegen de westerse invloedsfeer. 'Hegemonisme' vooral van de VS heette het toen nog in de oude Sovjet-Unie. Toen de Russen er begonnen stak er in het westen dan ook een reuzenstorm op. Ze schrokken zich hier een ongeluk.
Amerikanen hebben er met de hulp van Osama Bin Laden via Pakistan onmiddellijk weerwerk geboden. Grote wapenzendingen enzo.
| Over d eplanenen van de russe die zij het met het europa zal ik het niet eens willen hebben.. |
Verslik je niet in de zinnen. Heb je wel in de gaten wat de VS met Europa hebben gedaan? Of is dat lichtje nooit bij je gaan branden?
| Dacht jij nou werkelijk dat Chinezen nog enig gevoel hebben dat ook de Afrikaan recht heeft op een stukje van de opbrengsten en dat zij oog hebben voor het milieu? Wat gaan de Arabieren doen als de olie op is? Hoe gaan zij in hun inkomen voorzien? |
Ik denk, dat er niet zoveel verschil zal zijn in de dagelijkse praktijk van de Chinezen in Afrika t.o.v. Westerse uitbeners en neo-kolonialen. Maar wel weet ik heel zeker, dat de Chinees er meer besef van heeft dat armen niets kunnen kopen van je.
En Peking wil nog een paar decennia door. Het is niet direkt korte termijnwerk.
Dat geldt ook wereldwijd. En dat hebben westerlingen niet zo in de gaten gehad, leek het wel. Kolonialen, tja, zit een beetje in het denken en in de cultuur. Net als die Afrikaan, die er misschien wat makkelijk over denkt allemaal. Mensen zijn erg cultuurbepaald. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 23:17 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dat is zo.
| Kwestie van smaak. Ik heb menselijk gesproken liever de Afrikaan als mens. Maar ik snap je wel. |
Waar een ander voor moet zorgen.
Ik denk, dat de 'westerling' daar ook grondstoffen vandaan haalt.
Vrije markt is 'halen en brengen'. Meer halen, als 'de macht' bij de 'haler' ligt. Meer 'brengen' door de 'haler' als het andersom is. |
Die Britse boeren keken nog naar personeel om in Zimbabwe. Dat kan je van mugabe toch echt niet zeggen behalve van die paar die hem voor 5000 dollar per dag bewaken
| Ik ook niet, maar ga nou niet argumenteren alsof we van niets weten. |
toen hadden we geen democratie en nauwelijks nog beschaving. Wie was er toen wel beschaafd?
| Gebied onder controle brengen, wat lang bezet was door de Britten, dus ze zagen een mogelijkheid iets te doen tegen de westerse invloedsfeer |
De Britten waren allang weg en er was geen sprake van westerse infvloedsfeer.
| Heb je wel in de gaten wat de VS met Europa hebben gedaan? Of is dat lichtje nooit bij je gaan branden? |
Wist jij wat Rusland met Europa van plan was en nog steeds is?. Kwestie van kiezen uit het minst kwade.
| Ik denk, dat er niet zoveel verschil zal zijn in de dagelijkse praktijk van de Chinezen in Afrika t.o.v. Westerse uitbeners en neo-kolonialen. Maar wel weet ik heel zeker, dat de Chinees er meer besef van heeft dat armen niets kunnen kopen van je. |
Waarom denk je dat die Chinees dat besef heeft?
| En Peking wil nog een paar decennia door. Het is niet direkt korte termijnwerk |
Dat zie je hoe ze de vervuiling aanpakken in hun eigen land. NOT |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 23:37 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ford
| Waar een ander voor moet zorgen. |
Is met heel veel dingen zo. Niet altijd te voorkomen. Ook niet met Wilders-geweld.
M: Ik denk, dat de 'westerling' daar ook grondstoffen vandaan haalt.
Vrije markt is 'halen en brengen'. Meer halen, als 'de macht' bij de 'haler' ligt. Meer 'brengen' door de 'haler' als het andersom is.
F: Die Britse boeren keken nog naar personeel om in Zimbabwe. Dat kan je van mugabe toch echt niet zeggen behalve van die paar die hem voor 5000 dollar per dag bewaken Embarassed |
Met wat voor een zielig voorbeeld kom je nu? Mugabe. De loser van de wereld?
M: Ik ook niet, maar ga nou niet argumenteren alsof we van niets weten.
F: toen hadden we geen democratie en nauwelijks nog beschaving. Wie was er toen wel beschaafd? |
Dat is altijd de vraag bij de mens. Het is niet zoals jij het je voorstelt.
| De Britten waren allang weg en er was geen sprake van westerse infvloedsfeer. |
De Britten waren weg blijkt uit mijn tekst.
Maar het was westerse invloedsfeer. Onterecht.
Over wat die Russen met de EU van plan zouden zijn:
| Heb je wel in de gaten wat de VS met Europa hebben gedaan? Of is dat lichtje nooit bij je gaan branden? |
Ik heb liever een Rus, die iets met de EU wil dan een Amerikaan.
Met de Amerikaan heb je oorlog voor je het weet. Ga maar rondkijken.
M: Ik denk, dat er niet zoveel verschil zal zijn in de dagelijkse praktijk van de Chinezen in Afrika t.o.v. Westerse uitbeners en neo-kolonialen. Maar wel weet ik heel zeker, dat de Chinees er meer besef van heeft dat armen niets kunnen kopen van je.
F: Waarom denk je dat die Chinees dat besef heeft? |
Omdat Chinezen tonen, dat ze slim zijn en naar buiten beschaafd.
M: En Peking wil nog een paar decennia door. Het is niet direkt korte termijnwerk
F: Dat zie je hoe ze de vervuiling aanpakken in hun eigen land. NOT |
Daar zijn ze vrij voortvarend mee bezig. Maar ik geef toe mét groeistuipen. Het is een land als een continent zo groot; er zal
daar nog veel moeten gebeuren. Pin ze daar maar niet op vast. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 19:37 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Is met heel veel dingen zo. Niet altijd te voorkomen. Ook niet met Wilders-geweld. |
Wel met belastingontduiking en ontwijking
| wat voor een zielig voorbeeld kom je nu? Mugabe. De loser van de wereld? |
Met de Britse boeren die nog oog voor hun zwarte medewerkers hadden, i.t.t. Mugabe. Zelfs Ian Smith had dat voor een deel nog.
| Dat is altijd de vraag bij de mens. Het is niet zoals jij het je voorstelt |
O nee, wat dan wel?
| Maar het was westerse invloedsfeer. Onterecht. |
Waar zijn de bewijzen?
| Ik heb liever een Rus, die iets met de EU wil dan een Amerikaan |
Wat willen ze dan? Denk aan GazProm die enkel jaagt op invloed in westerse landen.
| Met de Amerikaan heb je oorlog voor je het weet. Ga maar rondkijken. |
Ze gedragen zich als een olifant in de bekende kast. Voor de rest zijn zij voor vrijheid. Kan ik van de Russen niet zeggen.
| Omdat Chinezen tonen, dat ze slim zijn en naar buiten beschaafd. |
Ik weet niet of je van beschaving kunt spreken als je zonder kapotje neukt en weer vele HIV-AIDS gevallen veroorzaakt, terwijl dit de meest eenvoudigste ziekte is om te bestrijden. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 21:03 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ford:
| Met de Britse boeren die nog oog voor hun zwarte medewerkers hadden, i.t.t. Mugabe. Zelfs Ian Smith had dat voor een deel nog. |
Tot op zekere hoogte is dat zo. Maar het werkt nooit. Net zoals bepaalde groepen hier te hoop lopen tegen Ismamieten lopen ze daar te hoop als blanken hun land (in hun ogen) bezetten en de dienst uitmaken. Zelfs met Somalië heb je dat gezien, toen de Amerikanen daar 'een mooi leven' wilden veroorzaken voor de Somalische 'motherfuckers'. En op nog wel meer plaatsen.
M: Dat is altijd de vraag bij de mens. Het is niet zoals jij het je voorstelt
F: O nee, wat dan wel? |
Dat is altijd de vraag bij de mens, schreef ik.
| Waar zijn de bewijzen? |
Heuristisch 'bewijs' met een eerdere tekst van mij en een paar links> (Maar ik snap niet, dat ik zelfs dit soort dingen moet gaan bewijzen):
Gebied onder controle brengen, wat lang bezet was door de Britten, dus ze zagen een mogelijkheid iets te doen tegen de westerse invloedsfeer. 'Hegemonisme' vooral van de VS heette het toen nog in de oude Sovjet-Unie. Toen de Russen er begonnen stak er in het westen dan ook een reuzenstorm op. Ze schrokken zich hier een ongeluk.
Amerikanen hebben er met de hulp van Osama Bin Laden via Pakistan onmiddellijk weerwerk geboden. Grote wapenzendingen enzo. |
Nog een paar linkjes, om wat te lezen te hebben en te leren:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghanistan
Goed helemaal lezen.
http://simple.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan
Ook hardstikke boeiend.
| Wat willen ze dan? Denk aan GazProm die enkel jaagt op invloed in westerse landen. |
Je geeft de verkeerde de schuld. De Ukraïne, mijn beste, niet de Russen zijn de oorzaak. Het kost de Russen alleen maar geld dat gekloot. Maar goed, er komen mettertijd andere pijpleidingen.
En wat dacht je van Shell, dat ook wel iets in Rusland wilde, maar dat ze er maar voor een deel uitgekegeld hebben?
Wat voet aan de grond proberen te krijgen in meer landen in een mondiale wereld hoort erbij. Dat is nou wereld-economie, Ford.
Van dit soort dingen zijn er talloze te noemen. Dat is zaken doen op wat ruimere schaal.
| Kan ik van de Russen niet zeggen. |
Dat zou je meevallen. Na hun Communistisch avontuur.
Ik denk, dat als je goed kijkt, dat het minder vrij blijkt te zijn in de VS.
Maar.. die hebben het wél goed verhuld wat ze doen.
Net zoals ze dat hebben gedaan in Europa. En wat ze proberen in Azië en Irak en Afghanistan en Pakistan.
Pak niet het vergrootglas... als je me volgt.
Een antwoord van mij:
| M: Omdat Chinezen tonen, dat ze slim zijn en naar buiten beschaafd opereren. |
Jouw reaktie:
| Ik weet niet of je van beschaving kunt spreken als je zonder kapotje neukt en weer vele HIV-AIDS gevallen veroorzaakt, terwijl dit de meest eenvoudigste ziekte is om te bestrijden. |
Moet dit van toepassing zijn op Chinezen? En bedoel je dit serieus?  |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Feb 10, 2010 9:49 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Tot op zekere hoogte is dat zo. Maar het werkt nooit. |
Het werkte wel alleen koos het volk verkeerd. Tja, dat is democratie
| Zelfs met Somalië heb je dat gezien, toen de Amerikanen daar 'een mooi leven' wilden veroorzaken voor de Somalische 'motherfuckers'. En op nog wel meer plaatsen. |
Tja, je moet landen een achterlijke cultuur gunnen.
Dat is altijd de vraag bij de mens, schreef ik.
|
Niet bij elk mens.
| Heuristisch 'bewijs' met een eerdere tekst van mij en een paar links> (Maar ik snap niet, dat ik zelfs dit soort dingen moet gaan bewijzen): |
Jij stelt iets, niet ik.
Enne, ik niet iemand die klakkoos alle soverneemt wat in wikipedia staat.
| Je geeft de verkeerde de schuld |
Jij wijst geens chuldige aan. Wij hebben toch onze aardgasbel verkwanseld?
| De Ukraïne, mijn beste, niet de Russen zijn de oorzaak. Het kost de Russen alleen maar geld dat gekloot |
Dus jij vind dat Ukraine niet zelfstandig mag zijn.
Maar goed, er komen mettertijd andere pijpleidingen.
En wat dacht je van Shell, dat ook wel iets in Rusland wilde, maar dat ze er maar voor een deel uitgekegeld hebben?
|
Rusland wou gratis know-how zonder daarvoor te dokken. Tja.
Wat voet aan de grond proberen te krijgen in meer landen in een mondiale wereld hoort erbij. Dat is nou wereld-economie, Ford.
Van dit soort dingen zijn er talloze te noemen. Dat is zaken doen op wat ruimere schaal.
|
moet je straks niet janken als je de roebel als munt hebt en je russisch moet praten en je niet alles kan en mag zeggen. Maar goed , jij was toch al niet een voorstander van vrije meningsuiting.
| Dat zou je meevallen. Na hun Communistisch avontuur. |
goh, wat gek dat er nog steeds mensen door de FSB worden vermoord die iets te vertellen hebben. Goh, wat gek dat de mensen daar niet oud worden en de bevolking zelfs krimpt.
Ik denk, dat als je goed kijkt, dat het minder vrij blijkt te zijn in de VS.
Maar.. die hebben het wél goed verhuld wat ze doen.
Net zoals ze dat hebben gedaan in Europa. En wat ze proberen in Azië en Irak en Afghanistan en Pakistan.
Pak niet het vergrootglas... als je me volgt.
|
Mag ik mij bescheuren? Welke beperking van vrijheden kent de VS dan?
| Moet dit van toepassing zijn op Chinezen? En bedoel je dit serieus? |
Niet op de Chinezen, wel op de Afrikanen. |
|
|
|
|
K R U I S V U U R Forumindex » EUROPA
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 22 van 27
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27 Volgende
|
|
|
|
|
|