Geplaatst: Wo Jul 07, 2010 22:41 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 17 Aug 2009 |
| Berichten: 4370 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Xeno schreef: |
Veelzeggend dat ik allerlei persoonlijke aantijgingen te verduren krijg als ik wijs op de spilzucht van een linkse Minister van Financiën en de hebzucht van een van zijn voorgangers die niet geheel toevallig ook nog eens een partijgenoot is.
Maar ik had ook niet anders verwacht, want het valt gewoon niet te ontkennen. |
als ik kijk wat rechts aan de banken heeft gegeven en wat rechts voor problemen heeft gezorgd omdat ze kozen voor moral hazard......... |
|
_________________ Neoliberalisme: if you're not a part of the solution, you're a part of the problem |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Aug 28, 2010 17:27 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ik dacht dat alleen kleuters hun ongelijk niet kunnen toegeven en net zolang blijven doordrammen tot ze toch maar hun zin krijgen.
Het is helemaal niet gezegd dat de actieradius van elektrische auto's klein zal blijven, er is een enorme innovatie gaande om batterijen kleiner en krachtiger te maken. |
Ja en? Nu de nog ff de infrastructuur aanleggen -amsterdam wil een deal maken met Renaul/Nissan om 2.000 oplaadpunten aan te leggen - en de electrische auto is geboren. Vreemd geboeg is het project de electrische vrachttam mislukt. waarom zou het dan wel lukken met de electrische auto? |
|
_________________ Neoliberalisme: if you're not a part of the solution, you're a part of the problem |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Aug 29, 2010 12:09 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 24 Jun 2008 |
| Berichten: 5729 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ook niet veel, 2.000..
Verder kost electrisch rijden veel meer energie dan met brandstof. Door de enorme verliezen van het transport van die elektriciteit. Koper (voor al die aansluitingen) is ook niet meer onuitputtelijk en dus steeds duurder. Als we dat over de hele wereld zouden gaan doen...  |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Aug 29, 2010 15:24 |
|
|
| Guus |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 07 Dec 2007 |
| Berichten: 5359 |
| Woonplaats: Haarlemmermeer |
|
|
|
 |
 |
 |
|
In vergelijking met brandstof uit de fossiele-olie-pomp is elektriciteit goedkoop. Kwestie van accijns op autobrandstof. Zodra dit wordt geheven op "elektrisch tanken" wordt dat ook duur.
Een vergelijkbare krankjoreme situatie geldt voor fossiele olie voor vliegtuigen waar geen belasting en accijns op wordt geheven zodat je voor te weinig geld naar exotische bestemmingen kan vliegen.
Dat straalmotoren de stratosfeer verpesten is blijkbaar nog niet doorgedrongen tot de schedelinhoud van overheidsbobo's. Die verlenen in hun onmetelijke domheid echter wel hybride autootjes belastingvrijdom omdat de folder van de fabrikant zulke wonderschone specificaties laat zien. |
|
_________________ Kapitalisme: de kortste weg naar een leeggeroofde planeet. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Aug 29, 2010 16:24 |
|
|
| Mozart |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 24 Jun 2008 |
| Berichten: 5729 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Guus
| Citaat: |
| In vergelijking met brandstof uit de fossiele-olie-pomp is elektriciteit goedkoop. Kwestie van accijns op autobrandstof. Zodra dit wordt geheven op "elektrisch tanken" wordt dat ook duur. |
Ah, op die manier. Ja.
| Een vergelijkbare krankjoreme situatie geldt voor fossiele olie voor vliegtuigen waar geen belasting en accijns op wordt geheven zodat je voor te weinig geld naar exotische bestemmingen kan vliegen. |
En een stortvloed van protest en dreigen met reizen van andere luchthavens, als er een kleine milieutax wordt geheven.. Schiphol 'is er bijna failliet door gegaan', maar niet heus.  |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Aug 30, 2010 6:25 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| In vergelijking met brandstof uit de fossiele-olie-pomp is elektriciteit goedkoop |
Er wordt daarover al energiebelasting gerekend. Om electrische auto's op te laden heb je sowieso al 380V-aansluitingen nodig, met 220V red je het echt niet. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Aug 30, 2010 17:22 |
|
|
| Xeno |
|
 |
| |
| Berichten: 6554 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Guus schreef: |
| Een vergelijkbare krankjoreme situatie geldt voor fossiele olie voor vliegtuigen waar geen belasting en accijns op wordt geheven zodat je voor te weinig geld naar exotische bestemmingen kan vliegen. |
Niet zo lullen Guus, dacht je nu werkelijk dat onze inhalige overheid het vliegen niet zou belasten? Het beestje heeft misschien een andere naam (luchthavenbelasting), maar de bedragen zijn er niet minder mals om. |
|
_________________ "Fascisme is een sfeer die hangt in een zaal vol linkse mensen" - Godfried Bomans (1913-1971). |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Aug 30, 2010 19:56 |
|
|
| Guus |
|
 |
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Niet zo lullen Guus, dacht je nu werkelijk dat onze inhalige overheid het vliegen niet zou belasten? Het beestje heeft misschien een andere naam (luchthavenbelasting), maar de bedragen zijn er niet minder mals om. |
Over lullen gesproken. Die luchthavenbelasting stelt toch geen "rate" voor in verhouding tot de vergelijkbare automobielaccijns op honderdduizenden liters kerosine. Ik zie de kerosine al 40-70 cent per liter duurder worden. Dan is vliegen alleen nog betaalbaar voor bonusgraaiers uit de financiële sector. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Aug 30, 2010 20:15 |
|
|
| Xeno |
|
 |
| |
| Berichten: 6554 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Ik zie de kerosine al 40-70 cent per liter duurder worden. Dan is vliegen alleen nog betaalbaar voor bonusgraaiers uit de financiële sector. |
Alleen al om die reden zal dat nooit gebeuren. Het ergste dat de overheid kan overkomen is dat iedereen ineens stopt met roken of z'n auto laat staan.
Overigens zal zo'n accijns ook linksmensen als Eveline Herfkens heus niet uit de business class weghouden. Zo'n troela heeft helemaal geen tijd om zich daar druk over te maken. Toch Eveline?
| Eveline Herfkens schreef: |
| 'Natuurlijk begrijp ik dat sommige mensen dat luxe vinden. Maar voor mij had dat praktische redenen. Als je economy class vliegt moet je veel eerder inchecken. Daar ga ik geen tijd aan verspillen, doodzonde.' |
Je hoort het, Guus.  |
|
_________________ "Fascisme is een sfeer die hangt in een zaal vol linkse mensen" - Godfried Bomans (1913-1971). |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Aug 31, 2010 6:46 |
|
|
| ford |
|
 |
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Alleen al om die reden zal dat nooit gebeuren. Het ergste dat de overheid kan overkomen is dat iedereen ineens stopt met roken of z'n auto laat staan. |
Ik zal je vertellen wat de overheid laatst is overkomen: steeds minder mensen willen een huis kopen. En dacht jij dat de overheid dan gewoon stil blijft zitten, zoals zij dat ook eigenlijk behoort te doen?
En ja als er minder boetes worden uitgedeeld gaan de boetes omhoog. De schoorsteen moet toch blijven roken?. De horeca doet immers niets anders  |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Aug 31, 2010 11:43 |
|
|
| Guus |
|
 |
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Overigens zal zo'n accijns ook linksmensen als Eveline Herfkens heus niet uit de business class weghouden. Zo'n troela heeft helemaal geen tijd om zich daar druk over te maken. Toch Eveline?
| Eveline Herfkens schreef: |
| 'Natuurlijk begrijp ik dat sommige mensen dat luxe vinden. Maar voor mij had dat praktische redenen. Als je economy class vliegt moet je veel eerder inchecken. Daar ga ik geen tijd aan verspillen, doodzonde.' |
Je hoort het, Guus.  |
Niemand zal ontkennen dat er linkse politici zijn die rechts van de weg zijn geraakt. Vooral binnen de PvdA is dat waarneembaar.
Dat neemt niet weg dat zeer veel rechtsmensen en linksfobisten de onaangename neiging hebben om een hele categorie mensen verantwoordelijk te stellen voor wat enkele individuen er aanrichten.
Dat geldt overigens ook voor de houding van extreemrechts t.a.v. moslims. |
|
|
|
|
K R U I S V U U R Forumindex » VERKEER
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 11 van 11
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
|
|
|
|
|
|